همانطور که میدانید این روزها با افزایش واحدهای تجاری و مسکونی فرایند تصفیه فاضلاب به امری مهم بدل شده است. آب برگشتی از تصفیه فاضلاب می تواند کمک شایانی به کمبود منابع آبی کند. یکی از روش های تصفیه فاضلاب روش هوازی است. در این روش میکروارگانیسم های هوازی و باکتری ها با مواد آلی وارد واکنش می شوند. یکی از دستگاه هایی که در این روش استفاده می شود دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی است.

دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی چیست؟

آبی که در محیط های تجاری و مسکونی استفاده می شود طی اضافه شدن برخی متریال به آن ها مانند مواد شوینده و مواد شیمیایی تبدیل به مواد مضری می شوند. این مواد می توانند آسیب های زیادی به آب های زیر زمینی وارد سازند که در نهایت سلامتی ما را به خطر می اندازند.

دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی دستگاهی است که از هوا یا اکسیژن خالص بهره می برد و فرایند تصفیه فاضلاب را انجام می دهد. یکی از رایج ترین راهکارهایی که در روش هوازی به کار میرود لجن فعال است. این پکیج نوعی واحد پیش ساخته به شمار میرود که از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی
آشنایی با دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی

منظور از هوادهی فاضلاب چیست؟

همانطور که از نام این روش تصفیه فاضلاب مشخص است به تزریق هوا به درون پساب نیاز خواهیم داشت. برای انجام این پروسه به تجهیزات خاصی نیاز است که از میان آن ها میتوان به مواردی مانند هواده عمقی، هواده سطحی شناور و هواده سطحی ثابت اشاره کرد.

با کمک تجهیزات نام برده درصد هوای زیادی به پساب تزریق می گردد. این فرایند باعث می شود شرایطی ایجاد شود که مواد آلی و باکتری ها بتوانند واکنش بیولوژیکی برقرار کنند. پس از این واکنش باکتری های تکثیر شده مثل یک توده به هم اتصال پیدا می کنند. در نهایت نیز به شکل معلق در فاضلاب درخواهند آمد.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی

استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی مزایای زیای دارد که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شوند:

·       به حداقل رساندن استفاده از مواد شیمیایی

·       حمل و نقل آسان

·       بدون نیاز به اپراتور حرفه ای

·       ساختار ساده

·       امکان افزایش ظرفیت دستگاه

·       مصرف انرژی کم

·       خروجی استاندارد

·       امکان طراحی در ابعاد خاص

·       هزینه  های راه اندازی پایین

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی
بررسی مزایای استفاده از دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی

کاربرد دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی

دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی در مکان های مختلفی قابل استفاده است که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

·       کارخانجات و صنایع گوناگون

·       مراکز گردشگری

·       هتل ها

·       مراکز درمانی مانند بیمارستان ها

·       ساختمان های مختلف اعم از تجاری و مسکونی

·       مراکز خدماتی بین راهی

·       ترمینال ها

·       فرودگاه ها

کاربرد دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی
بررسی کاربرد دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی

قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی

عوامل مختلفی هستند که در قیمت دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی تاثیر می گذارند. در ادامه مطلب به شرح این عوامل می پردازیم.

·       میزان آلودگی فاضلاب

هر چقدر میزان آلودگی فاضلاب بیشتر باشد عملیات های بیشتری نیز برای تصفیه نیاز دارد. به عنوان مثال در برخی مکان ها فاضلاب رستوران نیز به سیستم وارد می شود. این موضوع باعث می شود که برای حذف روغن به نصب یک واحد چربی گیر نیاز باشد.

·       برند تجهیزات

تجهیزاتی که در فرایند تصفیه فاضلاب استفاده می شوند می توانند برندهای مختلفی داشته باشند. هر یک از این برندها نیز قیمت های متفاوتی را برای این تجهیزات ارائه می دهند.

·       میزان فاضلاب تولیدی

پیش از اقدام به خرید باید دبی فاضلاب مشخص شود. هر اندازه که دبی فاضلاب تولیدی بیشتر باشد قیمت نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

·       متریال استفاده شده در دستگاه

جنس متریال به کار رفته در بدنه دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی تاثیر زیادی در قیمت دارد. هر چقدر از متریال با کیفیت تری در این زمینه استفاده شده باشد قیمت دستگاه نیز بیشتر خواهد شد.

انتخاب دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی مناسب با توجه به نوع فاضلاب

برای اینکه بهترین دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی را انتخاب کنید باید نوع پساب را مد نظر قرار دهید. عموما خروجی های فاضلاب به دو دسته فاضلاب بهداشتی و فاضلاب صنعتی تقسیم بندی می شوند.منظور از فاضلاب های بهداشتی پساب هایی هستند که توسط مکان هایی مانند هتل ها، واحد های تجاری و مسکونی، مجتمع های اقامتی و مکان هایی از این قبیل تولید می شوند.

فاضلاب های صنعتی همانطور که از نامشان مشخص است توسط واحدهای صنعتی تولید می شوند. از آنجایی که حفظ منابع آبی اهمیت زیادی دارد برگرداندن آن ها به چرخه مصرف نیز بسیار مهم است. صنایع نیز از بزرگترین مصرف کننده های منابع آبی محسوب می شوند و استفاده از این سیستم ها برای آن ها امری ضروری است. دستگاه هایی که برای فاضلاب های بهداشتی به کار میروند در مقایسه با فاضلاب های صنعتی از مقیاس های کوچک تری برخوردار هستند.

انتخاب دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی مناسب با توجه به نوع فاضلاب
انتخاب دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی مناسب با توجه به نوع فاضلاب
سخن آخر

همانطور که پیش تر بیان کردیم به دلیل کمبود منابع آبی بازگرداندن آب به چرخه مصرف اهمیت زیادی دارد. تصفیه فاضلاب در این زمینه می تواند بسیار مفید واقع شود. تجهیزات بسیاری در این راستا استفاده می شوند که هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی یکی از این دستگاه ها است که جزء بهترین ها به شمار میرود.

این دستگاه به بهترین نحو می تواند فرایند تصفیه فاضلاب را انجام دهد بدون اینکه به محیط زیست آسیبی وارد کند.برای خرید بهترین دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی کافیست همین حالا تلفن را برداشته و با ما تماس بگیرید. اگر به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

  • آیا پیش از خرید این دستگاه ها نیاز به کسب اطلاعات در این زمینه است؟

بله، نداشتن اطلاعات کافی پیش از خرید می تواند باعث ایجاد خسارت های بسیاری به زیر ساخت های یک ساختمان و افراد ساکن در آن شود. از آن گذشته می تواند به محیط زیست نیز آسیب های زیادی برساند.

  • آیا تولید بوی این دستگاه های تصفیه فاضلاب زیاد است؟

خیر، یکی از نکات مثبت دستگاه تصفیه فاضلاب هوازی این است که بوی کمی تولید میکند.

  • مقاومت این دستگاه به چه صورت است؟

این دستگاه تصفیه فاضلاب دارای مقاومت سازه ای بسیار بالایی است و می تواند در برابر عوامل آسیب زننده محیطی مانند زنگ زدگی مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *