تصفیه فاضلاب لبنی به جمع آوری و تمیز کردن آب، فاضلاب و آب فرآیندی اطلاق می شود که در طی فرآوری و ساخت محصولات مبتنی بر شیر تولید می شود. محصولات لبنی شامل ماست، پنیر و غذاها و نوشیدنی های مبتنی بر شیر است.
در قسمت زیر یک راهنمای گام به گام در مورد هر آنچه که باید در مورد فاضلاب لبنیات بدانید را ارائه می دهد. از درک ترکیبات فاضلاب گرفته تا انتخاب فرآیند و در نهایت، اطلاعاتی در مورد نکات خاصی که باید قبل از خرید و نصب سیستم تصفیه فاضلاب برای لبنیات خود در نظر بگیرید.
هر کارخانه لبنی منحصر به فرد است و محصولات مختلفی را تولید می کند و از فرآیندهای تولید متفاوتی استفاده می کند. محصولات سفارشی ما راه حل های ساده ای را برای مشکلات پیچیده تصفیه فاضلاب شما ارائه می دهند.
با طراحی صحیح تصفیه خانه فاضلاب و انتخاب فناوری فرآیند، تمیز کردن فاضلاب لبنیات برای مطابقت با استانداردهای زیست محیطی یا امکان استفاده مجدد از فاضلاب آسان است.
ویژگی های فاضلاب لبنیات
ویژگی های فاضلاب لبنیات
 

منابع و ویژگی های فاضلاب لبنیات

تصفیه خانه فاضلاب لبنیات ممکن است برای شرایط مختلف مورد نیاز باشد، از جمله:

  • مسائل مربوط به انطباق با پارامترهایی مانند BOD، COD، TSS، TKN و غیره
  • برنامه ریزی یک کارخانه جدید فرآوری لبنیات
  • توسعه یک لبنیات موجود
  • هزینه های بالای تانکر فاضلاب

لبنیات انواع مختلفی دارد و طیف وسیعی از لبنیات و فرآورده های لبنی را تولید می کنند. این شامل:

  • شیر
  • کرم رنگ
  • کره
  • ماست
  • پنیر

در این گروه ها زیرمجموعه های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، فقط در گروه پنیر پنیرهای نرم و سفت، پنیرهای منعقد شده مایه پنیر، پنیرهای شیر ترش و پنیرهای آب پنیر وجود دارد.

ترکیب فاضلاب لبنیات نیز با هر دسته محصول کاملاً متغیر است.

این جدول مقادیر متوسط، حداقل و حداکثر معمولی را برای برخی از پارامترها و آلاینده‌های کلیدی مانند BOD، COD، جامدات معلق، آمونیاک و نیتروژن فهرست می‌کند.

درک ترکیب فاضلاب شما در طراحی صحیح تصفیه خانه فاضلاب لبنیات بسیار مهم است.

استفاده از داده‌های طراحی اشتباه به این معنی است که سیستم تصفیه فاضلاب شما به طور کارآمد عمل نمی‌کند و استانداردهای نظافت و انطباق مورد نیاز را برآورده نمی‌کند.

ما یک فرآیند گام به گام با هر مشتری داریم تا مطمئن شویم که طرح های ما دقیق هستند. این به ما امکان می دهد تا با تجهیزات و راه حل های خود تضمین های کیفیت پساب را ارائه دهیم.

دلیل اینکه فاضلاب تولیدی در کارخانه های لبنی بسیار متغیر است، به دلیل وجود منابع مختلف فاضلاب لبنیات و آب فرآیند است.

این جدول فهرستی از برخی منابع فاضلاب صنایع فرآوری شیر را نشان می دهد. همانطور که می بینید، جریان های فاضلاب از هر مرحله در فرآیند وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تصفیه فاضلاب، و اینکه چگونه می توانید بخش صنعت لبنی خاص خود را بهتر درک کنید، لطفاً روی زیر کلیک کنید.

|الایش صدرآب کاسپین

گزینه های تصفیه فاضلاب لبنیات

  • اولین گزینه این است که فاضلاب تصفیه نشده خود را جمع آوری کنید و سپس آن را در خارج از محل توسط یک شرکت جمع آوری زباله حمل کنید.

این یک گزینه بسیار گران برای تصفیه فاضلاب است، زیرا بسته به حجم فاضلاب تولید شده می توانید روزانه یا هفتگی از سایت شما تانکر بازدید کنند.

خرید تصفیه خانه فاضلاب لبنیات
خرید تصفیه خانه فاضلاب لبنیات
  • گزینه دوم تصفیه فاضلاب تخلیه به فاضلاب است.

در این شرایط به طور کلی به مجوز از شرکت آب یا اداره دولتی محلی خود نیاز دارید تا فاضلاب خود را در فاضلاب قرار دهید.

از آنجایی که فاضلاب لبنیات می تواند دارای بار بسیار بالایی از COD، BOD، FOG و مواد جامد باشد، به طور کلی یک نیاز است که فاضلاب قبل از تخلیه به فاضلاب تصفیه شود.

اما در بسیاری از موارد استانداردهای نظافتی که باید رعایت شوند خیلی سختگیرانه نیستند. استانداردهای تمیز کردن را می توان با یک سیستم فلوتاسیون آزاد فشار بهینه برای فاضلاب خاص شما به دست آورد.

  • گزینه سوم تصفیه فاضلاب تخلیه به محیط است.

این مسیر تخلیه معمولاً زمانی انتخاب می شود که کارخانه لبنیات به فاضلاب اصلی دسترسی نداشته باشد. در اینجا پساب لبنیات تمیز شده را می توان برای آبیاری استفاده کرد یا می توان مستقیماً به یک نهر، رودخانه یا آبراهه تخلیه کرد.

برای این استاندارد تمیز کردن بالاتر، شما اغلب به ترکیبی از مراحل درمان مانند فلوتاسیون آزادسازی فشار و تصفیه بیولوژیکی FBBR نیاز دارید.

  • گزینه چهارم جایی است که فاضلاب با استاندارد بالاتری تمیز می شود تا امکان استفاده مجدد از فاضلاب برای تمیز کردن در محل [CIP] و سایر فعالیت های شستشو در محل فراهم شود.

برای اینکه پساب لبنی شما به اندازه کافی تمیز باشد، ممکن است به مرحله اولترافیلتراسیون یا مرحله تمیز کردن اسمز معکوس نیاز باشد.

تخلیه به فاضلاب لبنیاتی
تخلیه به فاضلاب لبنیاتی

برنامه ریزی و خرید تصفیه خانه فاضلاب لبنیات

پس از آشنایی با منابع و ترکیب فاضلاب لبنیات خاص خود و تعیین بهترین فناوری فرآیند برای استفاده در تصفیه خانه فاضلاب لبنیات خود، اکنون آماده هستید تا به فاکتورهای طراحی نهایی که برای دریافت قیمت نهایی باید در نظر گرفته شوند، نگاه کنید و قیمت سیستم تصفیه فاضلاب لبنیات شما با وجود بسیاری از تامین کنندگان تجهیزات در بازار، انتخاب شریک مناسب می تواند دشوار باشد.

برای راه حل های یکپارچه با تضمین فرآیند به ما مراجعه کنید زیرا ما در این راه در کنار شما هستیم و میتوانیم مشاوره رایگان به شما بدهیم.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *