چگونه برج های خنک کننده برای تنظیم درجه حرارت در بخش های صنعتی کمک می کنند؟

با افزایش جمعیت در سراسر جهان و تحولات جدید در فناوری ، نیاز ما به کالاهای مادی نیز رو به رشد است. بخش صنعت با افزایش تولید خود مجبور شد این نیاز را جبران کند ، اما فرآیندهای مورد نیاز برای تولید گرمای زیادی ایجاد می کنند. برج های خنک کننده برای مراقبت از این گرمای اضافی ایجاد شده و با خیال راحت آن را به محیط منتقل می کنند.

برج های خنک کننده اندازه ها و انواع مختلفی وجود دارد ، اما بزرگترین و مهمترین آنها در نیروگاه های بزرگ صنعتی یافت می شود.

 

برج های خنک کننده اندازه ها و انواع مختلفی وجود دارد ، اما بزرگترین و مهمترین آنها در نیروگاه های بزرگ صنعتی مانند نیروگاه های هسته ای ، پالایشگاه های شیمیایی ، پالایشگاه های نفتی و غیره یافت می شود.

یک برج خنک کننده از فرآیند تبادل گرما برای جابجایی گرما از یک مایع به مایع دیگر استفاده می کند. اصطلاح برج خنک کـننده برج های خنـک کـننده مدار باز و بسته را توصیف می کند. مدارهای بسته یا برجهای خنک کننده خشک دارای دو مدار سیال جداگانه هستند.لوله ای که آب گرم را منتقل می کند با آب سرد برخورد می کند. گرما از طریق لوله منتقل می شود و به هوا رها می شود. برجهای مدار باز ، آب گرم شده را در محیط باز قرار می دهند و از طریق فرآیند خنک کننده تبخیر ، آن را خنک می کنند. آب گرم شده به صورت بسته یا پر از لابیرنت مانند جریان پیدا می کند و سطح تماس زیادی را برای هوا فراهم می کند. آب خنک شده در یک تابه در پایین برج جمع می شود.

برخی از برج ها روند خنک کنـنده مدار باز و بسته را ترکیب می کنند. همچنین برجهای مختلف هم از خنک کننده طبیعی و هم اجباری استفاده می کنند که به مقادیر مختلف انرژی نیاز دارند. در مورد مزایای انتخاب برج های خنک کننده دلتا در وب سایت صدرآب بخوانید و با کارشناسان ما در تماس باشید.

امتیاز دهید post

دیدگاه ها غیر فعالند