مشخصات و ابعاد كلي پكيج مورد نیاز:

سیستم متشکل از یک سازه از جنس فایبرگلاس کاروگیت Glass reinforced plastic ، ضد اسید و خوردگی با مونتاژ پیچ و مهره استنلس استیل،  به شکل استوانه ای به طول 10 متر  و ارتفاع 2.5  متر  می باشد که قابلیت نصب به شکل دفنی و سطحی را داراست. مزیت این نوع  پکیج در قیمت مناسب، سهولت نصب و استقامت بدنه نسبت به فشارهای خارجی و داخلی و یکپارچگی ساخت بدنه می باشد.

از مزایای دیگر سازه های کامپوزیت طول عمر بسیار بالای آن و پرتابل بودن سیستم میباشد که در عمل  و در زمان بسیار کاربردی خواهند بود.

فضاي مورد نياز جهت استقرار كل پكيج:

 طول 12 متر، عرض 3.5متر و  عمق 2.5 الی 3 متر( در صورت انجام عملیات دفنی)

متعلقات سیستم تصفیه:

متعلقات سیستم تصفیه فاضلاب شرکت صدرآب  با ظرفیت  m3/day 30 شامل موارد زیر می باشد:

  • واحد ABR به منظور حذف فسفر مازاد از فاضلاب
  • واحد تصفیه انوکسیک (Anoxic reactor) جهت حذف ترکیبات نیتروژن دار از پساب
  • واحد بیولوژیکی هوازی روش هوادهی گسترده و رشد چسبیده IFAS مجهز به packing media  به روش هوادهی عمقی
  • دو دستگاه بلوئر هوادهی Side Channel ظرفیت هوادهی  m3/hr200 با فشار mbar 350 (یک دستگاه در حال کار و یک دستگاه رزرو)
  • 24 عدد دیفیوزر هوادهی حباب ریز از برندهای معتبر بازار (با صفحات GAGER  آلمان) مجهز به سوپاپ و از جنس  ممبران EPDM
  • لوله ها و اتصالات از جنس لوله های گالوانیزه، پلی اتیلنی و پلیمری برای خطوط انتقال هوا و پساب
  • مخزن ته نشینی ثقلی استاتیکی مجهز به سرریز لوله ای، لاملا، ایرلیفت پمپ جهت برگشت لجن و دفع لجن
  • تابلوی برق کنترل اتوماتیک تجهیزات الکترومکانیکال با تجهیزات اروپایی با استاندارد IP54  (اشنایدر آلمان)
  • پکیج کامل کلرزنی با مخزن تماس

 

 

شرح فرایند:

  1. انتقال از ایستگاه پمپاژ:

پساب جمع آوری شده از بخش های مختلف پس از جمع آوری در یک مخزن اولیه جمع آوری و پس از متعادل سازی کمی و کیفی توسط پمپ لجن کش به پکیج تصفیه خانه منتقل می گردد.

  1. واحد بی هوازی ABR

در این واحد فسفر موجود در فاضلاب که از طریق شوینده ها وارد فاضلاب گردیده به روش بیولوژیکی حذف گردیده و فاضلاب آماده تصفیه بیولوژیکی تکمیلی می گردد.

مشخصات پکیج 30 مترمکعبی شرکت صدرآب

مشخصات پکیج 30 مترمکعبی شرکت صدرآب

  1. واحد آنوکسیک(Anoxic):

در این واحد با تنظیم مقادیر اکسیژن در سطحی بین ناحیه هوازی و بی هوازی (اصطلاحا ناحیه آنوکسیک) و با تزریق بخشی از لجن فعال، شرایط انجام فرآیندهای نیتریفیکاسیون و دنیتریفیکاسیون مهیا گردیده و بخش عمده ای از نیتروژن مازاد پساب به روش بیولوژیکی حذف می گردد.

  1. واحد هوازی رشد چسبیده (IFAS):

در این واحد پساب در رآکتور هوازی در بستری پر شده از پکینگ مدیای ثابت هوادهی گردیده و بخش زیادی از توده لجن بر روی سطح مدیا تشکیل می گردد. در حین هوادهی بر اساس طراحی این واحد جریان فاضلاب به طور پیوسته از سطح مدیا عبور کرده و مواد آلی با راندمانی بسیار بالا جذب توده لجن گردیده و از پساب حذف می گردد. استفاده از این روش مزایای زیادی از قبیل قدرت حذف بالاتر مواد آلی، مقاومت بالا در برابر شوک هیدرولیکی، حذف همزمان نیتروژن و مقاومت در مقابل مواد سمی احتمالی وارد شده به پساب دارد.

  1. واحد ته نشینی استاتیکی:

در این واحد لجن فعال تولید شده در واحد هوازی به کمک پکینگ  تعبیه شده به سرعت و با راندمان بالا ته نشین گردیده و آب تصفیه شده توسط سرریزها جمع آوری و به بیرون دستگاه منتقل می گردد.

  1. واحد کلر زنی:

 در این واحد پساب تصفیه شده در یک مخزن تحت تزریق محلول کلر قرار گرفته و پاتوژن ها و انگل های احتمالی موجود در آن با راندمان بالا حذف می گردد.

 

شرکت صدرآب به عنوان یکی از شرکت ها ی سازنده پکیج تصفیه فاضلاب در کشور با بیش از یک دهه تجربه تولیدی طراحی و اجرایی در این صنعت مشغول بکار بوده است. پکیج های شرکت صدرآب در قالب روشهای نوین تصفیه طراحی و تولید می شوند. در صورتی که مورد مصرف در احجام کوچکتر جهت واحد های مسکونی مد نظر باشد، و منبع پذیرنده مشکلی از جهت جذب آلودگی ها و کدورت موجود در سیستم های تصفیه  فاضلاب بوسیله سپتیک تانک نداشته باشد، نصب واحد سپتیک تانک تولیدی شرکت صدرآب  پیشنهاد می گردد. اگر چه امروزه استفاده از سپتیک تانک به دلیل بار آلودگی بالا و نیاز به تخلیه مخزن و مشکلات دیگر از قبیل تولید بوی نامطبوع، در اکثر کشورها تنها بصورت یک مرحله ی سبک سازی و بعنوان واحد پیش تصفیه کاربرد دارد.

در شرکت صدرآب انواع سپتیک تانک درصورت نیاز به کاربرد این محصول بصورت سپتیک تانک بتنی ، سپتیک تانک کامپوزیتی کاروگیت و سپتیک تانک پلی اتیلن کاروگیت قابل طراحی و تولید می باشد.