از روش Effluent Treatment Plants یا (ETPs) در صنعت داروسازی و شیمایی برای تصفیه آب و حذف مواد شیمایی سمی و غیرسمی مورد استفاده قرار می گیرد. ETP روشی می باشد که برای تصفیه فاضلاب صنعتی و فاضلاب استفاده می شود. ETP در صنعت داروسازی برای جدا کردن پساب از دارو استفاده می شود. 

تصفیه فاضلاب به روش ETP یکی از روش های تصفیه فاضلاب است که به طورخاص برای تصفیه فاضلاب های صنعتی به منظور استفاده مجدد از آن طراحی شده است و هدف جدا آب از پساب است. پساب های صنعتی بسته به نوع صنعت دارای مواد مختلفی هستند. برخی از پساب ها حاوی روغن و گریس هستند و برخی از حاوی مواد سمی هستند (به عنوان مثال سیانید). پساب حاصل از کارخانه های موادغذایی و آشامیدنی حاوی آلاینده های آلی قابل تجزیه هستند. از آنجا که فاضلاب صنعتی حاوی تنوع ناخالصی است، به همین دلیل فناوری تصفیه ETP مور نیاز است.

در طی فرآیند تولید داروها، پساب و آلاینده های متنوعی تولید می شوند. ETP برای از بین بردن مواد آلی، مواد سمی و… از فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. تصفیه فاضلاب بر ای جلوگیری از آلودگی آب ضروری می باشد. تصفیه خانه های فاضلاب برای کاهش آلودگی ساخته می شوند. مواد آلی غیرقابل تجزیه در صورت عدم حل شدن می توانند باقی بمانند و باعث آلودگی در فرآیند تصفیه و آسیبب رساندن به بسترهای باکتریایی شوند. از روش ETP می توان در صنایعی همچون داروسازی، تولیدات موادشیمیایی، صنایع چرمی و دباغی ها استفاده کرد. تصفیه خانه ETP در سطوح مختلف کار می کند و شامل مراحل مختلف فیزیکی ، شیمیایی ، بیولوژیکی و غشایی برای تصفیه فاضلاب در بخش های مختلف صنعتی مانند مواد شیمیایی ، داروها ، دارویی ، پالایشگاه ها ، لبنیات ، گیاهان مخلوط آماده و نساجی و غیره می باشد.

طراحی کارخانه تصفیه خانه فاضلاب: طراحی ETP بستگی به کیفیت و کمیت پساب موجود در صنایع مختلف و در دسترس بودن زمین دارد. اگر در دسترس بودن زمین در صنعت شما کمتر باشد ، پس از آن  تصفیه خانه فاضلاب مشترک (CETP) نسبت به کارخانه تصفیه خانه فاضلاب (ETP) ارجع است.

در نوشته هاب بعدی به مزایا و مراحل تصفیه فاضلاب به روش ETP می پردازیم.

 

 

 

امتیاز دهید post

دیدگاه ها غیر فعالند