محلول های مختلفی برای ضد عفونی سطوح وجود دارد. کی از بهترین محلول های ضدعفونی کننده، سپتامول می باشد که خاصیت ضدعفونی کنندگی بالایی دارد.

شرکت پالایش صدرآب کاسپین با توجه به نیاز مبرم جامعه به استفاده از مواد ضد عفونی کننده در راستای مبارزه با ویروس کرونا اقدام به راه اندازی خطوط  تولید مواد ضد عفونی کننده نموده است.

این محصول با نام تجاری  سپتامل septamol بر پایه پر استیک اسید و از زمره مواد ضد عفونی کننده  با توانایی بالا جهت ضد عفونی کردن سطوح و دستگاه ها در صنایع مختلف از قبیل صنایع غذایی و دارویی می باشد.

محلول ضد عفونی کننده سپتامول septamol  با کاربردی بسیار وسیع برخلاف آب ژاول و دیگر مواد ضد عفونی کننده فاقد بخارات سمی بوده و پس از آبکشی نیاز به ست و شوی مجدد ندارد.

از محلول ضد عفونی کننده سپتامل septamol  می توان جهت ضد عفونی و ویروس زدایی در محوطه، سالن اجتماعات، تجهیزات  صنعتی و ضد عفونی کردن راهروها، ضد عفونی کردن راه پله، ضد عفونی کردن لوازم اداری ، ضد عفونی کردن مناطق پر خطر ، و حتی ضد عفونی کردن میوه و سبزیجات با رقیق سازی متناسب نیز استفاده کرد.

محلول ضدعفونی کننده سپتامول

یکی از مواد تشکیل دهنده محلول ضدعفونی کننده سپتامل، پراستیک اسید یا پرسیدین می باشد.

پراستیک اسید

پراستیک اسید ترکیبی از اسید استیک (CH3COOH) و پراکسید هیدروژن (H2O2) در محلول آبکی است. این یک مایع روشن و بی رنگ است که مقدار pH آن نیز پایین (2،8) است . پراستیک اسید با واکنش بین هیدروژن پراکسید و اسید استیک تولید می شود:

acetic acid + hydrogen peroxide -> peracetic acid

O O

|| ||

CH3-C-OH + H2O2 -> CH3C-O-OH + H2O

اسید پراستیک همچنین می تواند با اکسیداسیون استالدهید تولید شود. اسید پیراستریک معمولاً در غلظت 5-15٪ تولید می شود.

هنگامی که اسید پراسیک در آب حل می شود ، به پراکسید هیدروژن و اسید استیک تجزیه می شود ، که در آب ، اکسیژن و دی اکسید کربن جدا می شود. محصولات پراستیک اسید غیر سمی هستند و به راحتی می توانند در آب حل شوند. پر استیک اسید یک اکسیدان بسیار قدرتمند است. پتانسیل اکسیداسیون از کلر و دی اکسید کلر متفاوت است.

اسید پراستیک

ضدعفونی کننده پراستیک اسید چگونه کار می کند؟

پراستیک اسید به عنوان یک ضدعفونی کننده غشاء سلول های خارجی میکروارگانیسم ها را اکسیده میکند. مکانیسم اکسیداسیون از انتقال الکترون تشکیل شده است. هنگامی که از اکسیداسیون قوی تر استفاده شود، الکتروت ها خیلی سریع تر به میکروارگانیسم ها منتقل می شوند و باعث غیرفعال شدن میکروارگانیسم ها می شوند. با این حال، pH و دما بر فعالیت پراستیک اسید تأثیر می گذارد. 

پراستیک اسید

از سپتامول می توان برای از بین بردن طیف گسترده ای از میکروارگانیسم های بیماری زا استفاده کرد. همچنین ویروس ها و اسپورها را غیرفعال می کند. فعالیت اسید پراستئیک به سختی تحت تأثیر ترکیبات آلی موجود در آب قرار دارد.

کاربرد پراستیک اسید

کاربرد پراستیک اسید

پر استیک اسید عمدتا در صنایع غذایی استفاده می شود ، جایی که به عنوان پاک کننده و به عنوان ضد عفونی کننده کاربرد دارد. از اوایل دهه 1950 ، پراسید استیک برای از بین بردن باکتری ها و قارچ ها از میوه و سبزیجات استفاده می شد. همچنین از این ماده برای ضد عفونی کردن آب قابل شستشوی قابل بازیافت برای مواد غذایی استفاده می شد. امروزه از پر استیک اسید برای ضد عفونی کننده لوازم پزشکی و جلوگیری از تشکیل توذه های زیستی در صنایع خمیر استفاده می شود. این ماده را می توان در طول تصفیه آب به عنوان ضد عفونی کننده و برای ضدعفونی کردن با آب استفاده کرد.

محلول ضدعفونی کننده سپتامول

امتیاز دهید post

دیدگاه ها غیر فعالند