تصفیه فاضلاب دامپروری 

پساب دامداری ها و دامپروری ها مانند صنایع مختلف فعال در کشور دارای مشکلاتی  در زمینه تامین و تصفیه آب و فاضلاب می باشند. در دامداری ها با در نظر داشتن مکان احداث دامداری اهمیت تامین ، ذخیره و بازیافت آب از پساب از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی  کشور ایران و قرار گیری در ناحیه آب و هوایی نیمه خشک، این صنعت همواره تحت تاثیر جریانات آب و هوایی قرار داشته و برخورداری از زمینه های پیشرفت را با مسائل مربوط به وجود منابع تامین  آب در منطقه گره زده است.

از آنجا که قسمت اعظمی از صنایع مرتبط با دام بخصوص در گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی، بصورت دامپروری کشت و صنعت راه اندازی و اداره می گردند، تامین آب مورد نیاز جهت کشاورزی از طریق تصفیه فاضلاب تولید شده در این دامداری ها از اهمیت استراتژیکی بالایی برخوردار است. تولید آب مورد مصارف کشاورزی از فاضلاب تولیدی این واحد ها ،سالهاست که در کشور های اروپایی و امریکایی مورد توجه کارشناسان ،تولید کنندگان وحتی سیاست مداران بوده است.

تصفیه فاضلاب دامداری

درکشور ما طی سال های اخیر باتوجه به ایجاد بحران کم آبی و مشکلات زیست محیطی ناشی از دفع غیر بهداشتی و غیر کارشناسانه فاضلاب دامپروری ها توجه به این مهم در دستور کار مسئولین و تولید کنندگان قرار گرفته است. البته شایان ذکر است که پیگیری ها و توجه سازمان ها ونهاد های مردمی و دولتی، بخصوص سازمان حفاظت محیط زیست، نقش بسزایی در تصمیم گیری ها و اولویت بندی های مجریان این صنعت  داشته است.

اهمیت این موضوع علاوه برتامین منابع آبی در مصارف کشاورزی، وقتی پررنگ تر می شود که آسیب های زیست محیطی ناشی از تخلیه این پساب در محیط  و اثرات سوء آن بر زیست گاهها ، منابع سطحی و سفره های آب زیر زمینی بصورت کارشناسانه مورد مطالعه و تحقیق قرار گیرد.

شرکت صدرآب با توجه به اهمیت بازگردانی آب مصرفی واحد های دامداری و دامپروری به چرخه زیستی و حفظ ذخایر آبی کشور و نظر به ارزشمندی پساب حاصل از فعالیت دامداری ها و قابلیت بازگشت آن به چرخه تولیدی و کشاورزی، با تکیه بر توان علمی وتشکیلات فنی و تجربیات کارشناسان این مجموعه و با راه اندازی و بهسازی تصفیه خانه های دامپروری، ساخت و نصب پکیج های پیش ساخته تصفیه فاضلاب شیر دوشی در واحد های بزرگ دامداری کشور، نقش مهمی در این صنعت ایفا کرده است.